Skip to the content

B2C - din butik på nätet

Företag som säljer till privatpersoner har traditionellt kommit något längre med sin webb än de som säljer till företag. Det finns de bolag som startat sin affär i en butik för att sedan utöka även på webben och därmed kämpar med att få ihop ett omnikanalstänk - det vill säga att känslan för butiken är samma oavsett om du besöker den live eller på webben. Sedan finns det de B2C-bolag som är startade på webben och aldrig gjort något annat, där kan svårigheterna istället vara att höras och synas i allt brus. 

Val av plattform 

Gemensamt för många B2C-bolag är dock att de behöver jobba mycket och hårt med sin konvertering. Det finns olika sätt att lyckas här, men det börjar oftast i valet av plattform. En bra plattform hjälper dig som företag att växa, analysera din data på ett korrekt sätt och har ett bra stöd för språk, valuta och betalmodeller. Vi jobbar med flertalet olika plattformar som alla lämpar sig väl för bolag som kommit en bit på vägen med sin e-handel och nu är redo att växla upp ytterligare. 

Använder du fel plattform?

Får du en känsla av att din plattform inte tar dig dit du vill men har svårt att se exakt var någonstans problemet ligger? 

Läs vår blogg och se hur många punkter du prickar in.

A/B-tester, optimering och webbanalys

Vi hjälper dig förstås med andra tjänster utöver rena plattformsfrågor. Kanske behöver du testa dig fram för att se vad som fungerar på just din webbshop med hjälp av A/B-tester? Vi kan också gå in och göra en webbanalys ur både teknisk och UX-design aspekt för att se om det finns små (eller stora parametrar) som gör att din webb av någon anledning inte konverterar så bra som du tänkt dig.

kaffekopp

Framtidens e-handelstrender 

Är du bara nyfiken på vad som händer framöver? Vill du säkerställa att du är på rätt spår och jobbar mot rätt mål? Vi träffar förstås gärna dig och ditt företag för att se om det kan finnas möjligheter till ett kommande samarbete. Vill du veta mer? 

Kontakta oss!

Kontakta oss