Skip to the content

TA ETT KITCHEN SMALL TALK MED BALLINGSLÖV

Hur går det på bästa sätt att hjälpa personer som planerar för ett nytt kök men saknar tid, möjlighet eller kunskap att påbörja resan själv?

Det var frågan och uppgiften Ballingslöv ställde sig och som Spot On hjälpte till att förverkliga digitalt. Lösningen - En upplevelse online som startar med att du som kökssugen bokar ett möte på en tid som passar dig och dina villkor.

Tjänsten riktar sig direkt mot konsument och har som syfte att öka nivån av tillgänglighet och utvidga möjligheterna att på ett enkelt, snabbt och tillgängligt vis komma igång med sin köksresa. Rådgivningen är förstås kostnadsfri och utan förpliktelser.

”Detta är ett verktyg bland flera i Ballingslövs tydliga ambition att möta kunden När, Var och Hur kunden önskar. ”
Martin Lundell, marknadschef Ballingslöv

LEADSGENERERING TILL ÅTERFÖRSÄLJARE

Mötet med köksexpert ger i sin tur återförsäljaren av Ballingslöv i vald region ett underlag för att underlätta vid en eventuell framtida kontakt med kunden. I butiken finns möjlighet att titta på fysiska prover, göra ritningar och ställa ännu fler frågor som kan ha uppkommit efter det första onlinemötet. På så sätt möts online och butik på ett bra sätt där upplevelsen skall kännas seamless.

TEKNIKEN BAKOM

Kitchen Small Talk är integrerat och delvis uppbyggt i Ballingslövs webbplatftform Litium. Den är även starkt ihopkopplad med marketing automation verktyget Apsis, Starleaf videomöte samt sms-tjänst. De utvalda tiderna som går att boka för rådgivning är direkt kopplat mot Ballingslövs mötesbokningskalender. För att få till ett så effektivt möte som möjligt ombeds också kunden i samband med bokningen att fylla i mer information om sitt kommande projekt med hjälp av enkla flervalsfrågor.

– ”Detta har varit ett kul och spännande projekt att jobba med samtidigt som vi jobbat med att underhålla den redan befintliga plattformen. Vi hoppas att detta leder till att fler konsumenter tar sig tid och möjlighet att få hjälp att komma igång med sitt köksprojekt!”
Tommy Svenningsson, projektledare Spot On

OM BALLINGSLÖV

Ballingslöv AB grundades 1929 och ingår i koncernen Ballingslöv International AB. Ballingslöv International AB innefattar flera koncept inom kök, bad och förvaringslösningar och är representerade i stora delar av Europa. Ballingslöv International ägs till 100 % av Stena Adactum AB.

Kontakta oss