Skip to the content

Branschens bästa B2B-lösning

Som ett steg mot målet att vara branschens mest kundvänliga och moderna samarbetspartner lanserade Hafa SvarDirekt under våren 2016.

Förutom en komplett e-handel omfattar även SvarDirekt möjlighet för Hafas återförsäljare att lägga ordrar, se orderhistorik, lagerstatus och lagersaldon i realtid och till exempel kunna chatta med företagets kundtjänst. Här finns också marknads- och säljmaterial, produktinformation och vktiga nyhetsuppdateringar.

Lyssnar på användarna

I arbetet med SvarDirekt jobbade projektorganisationen med referensgrupper från sälj, marknad och kundtjänst - och med Hafas kunder. Ett starkt fokus har hela tiden varit att lyssna på användarna och kunder, hela vägen ut till butiksgolvet, för att säkerställa att metoder och förbättringar hela tiden skall ge värde och nytta i leveranser.

Spot On stod för teknisk implementation i projektet och plattformen är baserad på Litiums B2B-accelerator.

 

Som integrationspartner passade Spot On oss perfekt, både storleksmässigt och kulturellt, men framförallt har de gedigen erfarenhet av att jobba agilt. Ett flexibelt arbetssätt var viktigt för oss för att löpande kunna anpassa både lösningen efter de insikter vi fick längs vägen. Vi har varit måna om att aldrig nöja oss med det näst bästa utan hela tiden strävat efter det som är allra bästa, för affären och för våra kunder.

Johan Petersson, CIO Hafa

Projektet var lyckat hela vägen, från första spadtagen till utrullningen på Hafas olika marknader. Tack vare att vi hade förmånen att arbeta med en så mogen kund lyckades teamet skapa maximalt värde för projektets budget.

Lars-Åke Wahlberg, försäljning Spot ON

OM HAFA

Hafa har tillverkat badrum sedan 1962. Hafa ingår i Hafa Bathroom Group, huvudkontoret ligger i Halmstad och företaget är verksamt med dotterbolag i Norden.

Besök Hafas webbplats

Kontakta oss