Skip to the content

Ballingslöv AB byter digital samarbetspartner

Den välkända och etablerade kökstillverkaren Ballingslöv AB har valt att ingå ett partnerskap med webbutvecklingsbolaget Spot On AB. Projektet gäller att fullt ut ta över nuvarande webbplattform och driva utvecklingen framåt gällandemöjligheterna att digitalt möta kund och återförsäljare.

“I vår ambitiösa plan kring att utveckla det digitala mötet med kunden samt att underlätta den digitala transformationen för våra återförsäljare så ser vi med stor tillförsikt framemot att anta denna utmaning tillsammans med SpotOn.” - Martin Lundell, marknadschef Ballingslöv AB

Arbetet börjar omgående med en förvaltningsfas som innebär att konsulter från Spot On sätter sig in i Ballingslövs miljö. Det ger en god möjlighet att först känna på samarbetet för båda parter. Därefter finns planer på diverse olika optimeringar för att se till att bolaget alltid ligger i framkant gällande sina digitala satsningar.

“Vi är superstolta över att ha fått förtroende från Ballingslöv att vara deras partner på den här spännande resan och ser fram emot ett långt och produktivt samarbete.” - Lars-Åke Wahlberg, CEO Spot On

Spot On Solutions AB är experter på e-handelssystem, integrationer, backend, BI, analys och affärsutveckling inom digitala områden och finns idag representerade med ca 30 anställda i Jönköping, Göteborg och Stockholm.

För mer frågor gällande projektet, kontakta Lars-Åke Wahlberg ( lars-ake@spoton.se )

Spot On