Skip to the content

Blogg om digitala affärer, e-handel och webben

Amazon

Amazon - den stora draken som förväntas ta över all världens e-handel. Eller? Än så länge finns det inte så mycket information tyvärr men vi har tagit fram de tre viktigaste frågorna du behöver ställa dig. 

Anlita ett team som matchar din verksamhet och ambition

När du ska byta ut din existerande e-handel, eller testa e-handel för första gången är det viktigt att du hittar en partner som kan hjälpa dig att fatta rätt beslut under resan. Ingen leverantör passar alla, men vi skulle vilja påstå att det finns mer än en potentiell leverantör som är en bra matchning nästan oavsett vad som ska byggas.

Förstå kunden och bygg en större leadspipe

De digitala kanalerna möjliggör för informationsspridning som är helt omöjlig att konkurrera med i traditionella kanaler.

Allt går att sälja på nätet...

Allt går att sälja på nätet. Eller nästan i alla fall. Vi går från att hantera ”enkla” produktwebbar till att paketera tjänster, tekniskt komplicerade produkter.

Hitta smarta sätt att leverera ditt paket

Sista milen, ett välkänt begrepp inom logistik och e-handel och också en faktor som är extremt kritisk. Hur kan du som e-handlare se till att din fina kundupplevelse på webben även håller i sig när paketet lämnat lastbryggan?

Skaffa en (ung) mentor

Ibland kan det vara skönt att ha någon att bolla idéer med för att komma framåt i vissa problemställningar. Men måste den personen vara en gammal stofil som startat 300 bolag själv? Kanske inte. 

8 nya betalsätt du vill veta mer om

Glöm VISA och Mastercard. Det finns ungefär tusen andra roligare och smidigare sätt för en kund att använda på din webb.  

Optimera för mobilbesökaren

Har du koll på hur mycket av din trafik som kommer från mobilen? Kanske vet du att det är mycket men ser inte resultatet i din konvertering och försäljning? Vi har därför sammanställt lite tips som kan vara bra för dig att tänka på när du siktar på att få full fräs på din försäljning via mobilen.

Skapa effektivare CTA:er

Vad är en CTA, och ännu viktigare - vad är en bra CTA? Vi ger dig tips och knep på hur du får ut mesta möjliga av din besökares vistelse på din webb.

Använd live-chat på din web

Hur jobbar du med leadsgenerering på din webb? Det vill säga, hur ser du till att dina besökare blir omhändertagna på bästa sätt? En chat kan vara en av de bästa vägarna framåt.

Så säkerställer du att din leverantör håller din budget

Det är alltid läskigt att hitta en ny partner och att granska första fakturorna för jobbet de gör. Hur kan du som beställare undvika fallgropar och oönskade kostnader på ditt projekt? 

Spot On vinner pris som årets Litium Partner 2018

Det är med stor stolthet och ödmjukhet vi på Spot On kan meddela att vi under Litiums årliga partnerevent blev tilldelade priset som "Årets Partner 2018".

Så konverterar du din köpta trafik

Hur får du egentligen dina besökare att komma tillbaka till din sida? Vi delar med oss av 4 konkreta tips som du kan applicera direkt på din webb. 

Därför bör ditt företag jobba med influencers

Influencers kallas oftast för våra nya makthavare då de förstås kan påverka en stor skara följare. Men är det värt att bränna av en stor del av marknadsbudgeten på dem? Ja kanske, läs vår blogg och bli lite klokare i ämnet på köpet. 

Vad gör en säljare på Spot On?

Att sälja avancerade webbutvecklnigslösningar är inte alltid så lätt men framför allt så innebär det en otroligt varierad vardag. Läs mer om vad Julia gör om dagarna här. 

Vad gör en projektledare på Spot On?

Hur är det att jobba som projektledare i en agil organisation? Läs vad Sophie tycker och tänker om sin roll. 

8 tecken på att du använder fel e-handelsplattform

Får du en känsla av att din webbplats inte riktigt tar dig dit du vill , men har svårt att sätta fingret på exakt vad det är som felar? Du kanske helt enkelt sitter i fel plattform. Se hur många punkter du kan pricka in. 

5 tips på hur AI kan personalisera din din e-handel och öka konverteringen

Om du inte redan nu är igång med personalisering finns det stora fördelar ekonomiskt och varumärkesmässigt att påbörja arbetet med personalisering. 

Att arbeta offshore med Indien

Offshore konsulter har ofta ett rykte om sig att snarare stjälpa än hjälpa en affär. För vår del på Spot On är det annorlunda, med hjälp av ett långsiktigt arbete är de idag en mycket viktig del i vår verksamhet.