Smarta inköpsstöd för automatiserade inköpsprocesser
Ett inköpssystem används för att effektivisera inköpsprocessen. Inköpsprocessen innefattar allt från att identifiera vad som ska köpas, jämföra priser från olika leverantörer, genomföra förhandlingar till att skapa avtal och följa upp leveranser. Ett inköpssystem är ett viktigt verktyg för verksamheter, eftersom det kan påverka både kostnader och leveranssäkerhet på ett avgörande sätt.
Effektiviserade processer
Minskad risk för fel
Strategiska inköp
Ökad transparens
Rapportering
Marknadsledande system inom inköp
Medius Spend Management
Medius Spend Management är en modulär lösning för att hantera och kontrollera företagets utgifter genom sömlös hantering av leverantörer, kontrakt, fakturor och betalningar. Lösningen hjäper er bland annat få kontroll på både direkta och indirekta inköp, på ett och samma ställe.
Eazystock
EazyStock är ett lagerhanteringssystem som hjälper er att optimera, analysera och simulera lagret för ökad servicenivå, försäljning och minskade kostnader.
Effektivisera processen för strategiskt inköp
Inköpsprocessen innefattar alla de delar som är kritiska för att genomföra inköp av varor och tjänster. Det finns ett stort behov hos större organisationer att arbeta mer effektivt och enkelt med strategiskt inköp för att sänka sina kostnader.
Inköpsavdelningens arbetsuppgifter sträcker sig brett och med hjälp av rätt systemstöd ser vi på Exsitec till att arbetsuppgifterna för dig som strategisk inköpare underlättas, effektiviseras och bli mer värdeskapande.
Vår ambition är att hjälpa bolag att sänka sina kostnader och samtidigt få en sömlös inköpsprocess. Med implementering av rätt systemstöd kommer ditt bolag på ett effektivt och säkert sätt ha möjlighet att förhandla och bygga goda relationer med dina leverantörer för att få så bra avtalsvillkor och priser genom inköpsprocessen som möjligt.
Läs mer: Medius Spend Management
Läs mer: EazyStock
Varför Exsitec?
4000 kunder
i Norden
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långsiktiga
kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Vi erbjuder support till våra inköpssystem
Vår support är experter på hela vår systemflora och våra supportkonsulter inom inköpssystem har lång erfarenhet av både Medius och EazyStock